fallback

"Междузвездни войни" - силата, която ще разтърси киното

Новата лента от сагата има шанса да подобри редица рекорди, а конкурентите ѝ са ужасени от този факт

15:07 | 22.11.15 г. 12

За повечето филми ще е чист късмет да генерират 50 млн. долара от премиерата си. Четири седмици преди дебюта си „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ разполага с нещо повече, пише Wall Street Journal.

Рекордните предварителни продажби на билети, потвърдени от няколко източника, запознати с бройката, са само един от знаците, че новият филм на Walt Disney ще се превърне в най-голямата кинопремиера в историята.

"Силата се пробужда“ вече е продал повече билети от всеки друг филм преди официалната си премиера, обяви Comcast. IMAX Corp., чиито дигитални широкоформатни екрани допринасят за около една трета от направените досега продажби на билети за новия филм от сагата, е увеличила двойно рекордните си предварителни продажби до около 9 млн. долара, твърди говорителят на компанията.

До премиерата на „Силата се пробужда“ в САЩ на 17 декември, тези рекорди ще бъдат подобрени значително.

За да се възползват максимално, голям брой кина ще работят с удължено работно време по време на първата седмица и ще добавят екрани в необичайни часове – като 2 и 5 ч. през нощта.

В Холивуд мнозина очакват, че филмът от поредицата „Междузвездни войни“ ще надмине рекорда от премиерния уикенд на „Джурасик свят“ през юни, когато лентата генерира 209 млн. долара приходи. Дори и да не успее да надмине тази сума, фактът, че повечето хора ще имат време около празниците да го гледат, поставя под въпрос рекордните общи приходи на „Аватар“ в САЩ и Канада – 761 млн. долара.

Дали „Междузвездни войни“ ще подобри рекордните 2,79 млрд. долара, които „Аватар“ събра в световния боксофис, ще зависи от това дали ще привлече зрителите в страни като Китай и Русия, където поредицата не е такъв културен феномен, какъвто е на Запад.

Именно за това си мечтаеше Disney, когато придоби Lucasfilm през 2011 г. за 4 млрд. долара и обяви, че планира да използва бранда за телевизионни предавания, видео игри и играчки, възползвайки се от популярността на марката "Междузвездни войни". 

Филмът се превърна от хит до подобряващ рекорди гигант, а конкурентите започнаха да се притесняват дали изобщо на пазара ще има подобаващо място за тях.

Предишните големи хитове, които се появиха около Коледа, бяха трилогията „Хобитът“ и „Аватар“, но те бяха съпътствани и от други успехи в боскофиса. В момента обаче растат опасенията, че новият филм от сагата „Междузвездни войни“, първият от десетилетие насам, не може да се сравни с нищо друго, което се е появявало до момента.

Очаква се лентата да привлече големите фенове, които ще го гледат по няколко пъти, но интерес ще има и от обикновените зрители. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:24 | 14.09.22 г.
fallback